Siz kimsiniz..?



Altı yaşındaydım, köyden şehre göçtük. Ev sahibimizin de İsmail adında benim yaşlarda oğlu vardı. Okula birlikte başladık. On yıl aynı evde, aynı mahalle ve sokakta, aynı komşularla oturduk. Çocuklar kavga etmeden durur mu? En sık İsmail’le kavga eder, yine barışırdık. İsmail her kavgamızdan sonra bana, “Hain Çerkeeeez!“ diye bağırarak öfkesini alırdı. Neden “ Hain “ olduğumu, O’na hiç sormadım. Çünkü, hemen ertesi günü hiçbir şey olmamış gibi barışıyorduk. 
Lise sonlarda farkına vardım “Hainliğimi.!” O ise, ilk evlerine kiracı olduğumuz günden beri biliyormuş! Aslında İsmail’in bir şey bildiği yoktu. O, kulaktan duyduğu Çerkes Etem’in hainliğinden (!) bu sözü bana yakıştırıyordu.
Bugün İsmail, benim 50 yıllık  arkadaşım.

Nereden çıktı bu ayrıntı? diye sorabilirsiniz.
Anlatayım; 10 yıl önce Manisa – Selendi’de meydana gelen Roman (Çingene) kardeşlerimizin taşla –sopayla yerlerinden yurtlarından edilmesini Tv’den izlerken kahroldum.
Nasıl olur? dedim ve 13.01.2010 tarihli Haber Alanya Gazetesindeki "Dünya Dönüyor" başlıklı köşe yazımda şunları yazdım; 
"Siz Kimsiniz.?
"Ona Kürt, buna Roman, şuna Gürcü, ötekine Laz, berikine Rum, Çerkes, Arap… diyerek nasıl insanları yerinden yurdundan edersiniz?  Sizin, cebir ve şiddetle insanları yerinden yurdundan etmeye ne hakkınız var? 
Siz kimsiniz..?
Korktum, inanın çok korktum.Dehşete düştüm.Rüyalarıma girdi. Sıra bana/bize  gelecek endişesine düştüm. Yolda huzurla yürüyemez, kalabalıklara giremez oldum. 146 yıldır yaşadığımız bu topraklardan, yoksa bizde mi bir gün kovulacaktık?
Bugüne kadar Çerkes olduğumu hiçbir zaman, hiçbir yerde gizlemedim. Gizlenecek birşeyim de yok.Köyüm belli, ailem belli. Çocuklarıma siz farklısınız edebiyatı yapmadım. İnsanlığın ortak değerlerini ahlak anlayışımız olarak benimsedim.
Büyüklerimizin tarih içindeki insana, hukuka, doğaya, kültüre saygı ve sevgisi ile her zaman öğündüm. Ama bunu, hiçbir zaman diğer insanlara karşı ayrıcalıklı bir üstünlük olarak görmedim. 
Selendi’de veya dünyanın neresinde olursa olsun, yaşanan /yaşatılan “milliyetçilik” politikalarını şiddet ve nefretle kınıyor, bir insanlık ayıbı olarak görüyorum."


Yorumlar

Popüler Yayınlar