Bizim Pehlivanlar..

Antrenörler:Tevfik Hoca ve amcam İlyas Özdemir. Soldan 4.halamın oğlu Hikmet Yılmaz, sağdan 2.amcaoğlu Mahmut..

Güreş bizim aile için bir tutkuydu. Dedöv, Nuri Pehlivan, İsmet Amcam ve babam zamanlarında güreş tutmuşlar. Yaşım yetmediğinden onları göremedim tabi. 
Küçük dedemiz Nuri Pehlivan rakiplerini "tırpan" oyunu ile alt eden unutulmaz bir stili varmış.

Ama amcalarım Erdem ve İlyas, kuzenler; Mahmut, Ümit, Hikmet’in güreşlerini gördüm. Bunlara bir de babamın teyze oğlu rahmetli Hüseyin Zengin'i eklemeliyim. 
Aslında benimde içimde vardı bir köy düğününde çıkıp, üç el yapıp, koçu sırtlayıp eve götürmek ama olmadı. Bizim pehlivanlardan bir türlü bana sıra gelmedi (!) 


Babam Göl Öğretmen Lisesi güreş okul takımındaymış. Devrin cumhurbaşkanı Cemal Gürsel’e takdim edilmek üzere Kastamonu’dan Ankara’ya giderken bindikleri kamyon devrilmiş. Ölümden dönmüş.
Erdem Amcam, -hatırladığım kadarı ile- Ahmet Ayık'ın Türkiye Güreş Federasyonu başkanlığında antrenörlük yaptı. İsveç'te okuduğu yıllarda (1975) güreş tutkusunu bırakmamış, İsveç Gazetelerinde haberleri çıkmış. Sayısız madalya ve şilt sahibi idi.

Benim pehlivan  kuzenler. Sökü, Karabağ, Göçkün, Uzungürgen, Lala, Melikşah, İncilipınar, Osmaniye, Kılıçlı .. Çevre köylere yaz düğün güreşlerine giderdik. Onlar güreşir, ben elbiseleri tutar, taktikte verirdim (!) 



* Bektaşağa kökenli bilmediğim sporcu var ise uyarınız.!

Ali Küçükdemirci   Enginciğim bir de eskilerden kalma patiska formalar vardı bi tanesini hatıra olarak eve koydum yani köyde sinoptan köye döndüğümde gece yatarken bir baktım benim yastıkta numara var yani anam o formayı yastık kılıfı yapmış..!

Ali Haydar Karabulut  Başka, Karaağanın torunu, Meykusun oğlu Metin. Samsunpor’da  ‘Şeytan Metin’  derlerdi . 1980-85 yılları Tanju, Dobi Hasanları paslarıyla gol kralı yapmıştı.




















Yorumlar

Popüler Yayınlar